fredag 2 april 2010

jakten är det som är intressant

Har jagat en del i mina dagar både det ena och det andra och hur den än slutar är det alltid själva jakten som är det intressanta. Intressant att se om strategierna lyckas och spänningen i själva momenten. När man är där ute och smyger fram söker letar efter sitt byte. Nu när jag blivit äldre har bytena förändrats och taktiken med men spänningen är lika trevlig. Det där sköna pirrandet i magen känns fortfarande lika gott adrenalinet som pumpar i kroppen ja om man aldrig jagat har man ingen aning om vad jag pratar om.

Tro nu inte att jag sitter där ute i skogen med militär kläder och gevär, nä det har aldrig varit mina jaktmarker utan dansgolvet hörde till mina territorium tidigare. Nu har det ju förändrats inte så ofta man är i den terrängen längre och med ett fint avelsdjur hemma är inte ungtjurarna av intresse längre.

Nä nu är det hästnet som är min nya mark som jag lagt för mina fötter. Här letar söker och finner jag mina byten. Men hoppas att någon gång finna drömhästen så att jag även kan lämna denna plats för att finna något nytt att jaga.

Undra vad det kommer att vara, ja det är med spänning jag ser på framtiden. För jag vet ju att en jägare alltid är en jägare kanske blir det en 12 taggare jag lägger ner en vacker dag och då med ett riktigt gevär på min axel men jag tvivlar....den som lever får se!

1 kommentar: