lördag 20 februari 2010

lite bättre nu än förr


Pulsar fram och pulsen ökar tar mig fram stretar sliter...kan inte låta bli att tänka på dom djupa småländska skogarna där snön låg i drivor när bonde folket skulle ta sig fram till brunnen. Djuren och familjen måste ha vatten vilket väder det än var. Idag vrider vi på kranen öppnar kylen sätter på mikron höjer pannan och glider ner framför TV och gnäller. Fan fick inte fram bilen idag kunde inte åka till kompisarna som vi lovat. Inget lördagsgodis idag.


Min mamma skakade idag på huvudet när jag skulle till träningen och när inte vagnen gick promenerade jag från Bellevue till Kortedala torg för att hinna till passet.-Du är inte klok säger hon gå till träningen då är du ju redan tränad när du kommer fram. Men jag ser det bara som bonus. Folk var glada vinkade tutade där jag kämpade mig fram i motvinden Jag är ingen som står och väntar på en vagn som inte kommer jag har inte ro till det.

Daniel blev glad tack vare att jag gav mig ut idag fick han sitt godis det blev färsk fisk till middag och jag fick träffa trevlig tränings kompisar som jag skrattade med om vädret.

Jag gjorde av med en hel del kalorier så att jag inte behövde ha ångest över wingummina som slank ner.


Vi är idag så bortskämda med att ha det bra så att skotta kan bli det värsta som finns. Jag tycker att det är ganska trevligt när alla tar sig ut pratar och hjälps åt. Dom gamla på vår gata får hjälp av oss yngre som fortfarande har orken kvar.


Jag är lycklig som har mat i skåpen, varmvatten som idag var till stor hjälp att värma min kalla svettiga kropp och att det går att tända ljuset i mitt hus.


Tänk positivt våren kommer inte tidigare för att vi gnäller, men visst får vi gnälla men inte hela tiden. Och visst tänker jag att det ser jobbigt ut för oss dagmammor när vi ska ta oss fram med vagnarna i utby nu när vallarna är metershöga..hur gör vi då jo vi får gå runt eller lyfta slita och dra. Ja ja det är morgondagen problem. Nu ska jag lägga mig och njuta av mina rena lakan som min tvättmaskin så snällt har tvättat åt mig. Och åter igen tänka tillbaka på den gamla slitiga tiden då kvinnorna låg i åarna och tvättade tvätten i 0 gradigt vatten så att händerna blev blåa och när man var tvungna att ligga alla i samma säng för att inte frysa ihjäl. Jag kommer dom närmsta timmarna ha 180 cm att njuta på. Så folk bit i hop vi har det jäkligt bra !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar