söndag 21 februari 2010

Så var det dags igen!


På måndag händer det igen...det vi nu varit med om några gånger. En ny klient kommer på besök. För er som inte vet vad det är så jobbar vi som familjehem och klienterna är de som bor hos oss. Våra klienter är en väldigt kort tid klienter och blir sedan en del av familjen. Emma som bodde hos oss sist kallar jag min dotter, även om jag vet att hon har en mamma och en pappa så är det lättast för människor jag inte känner att säga min dotter. Som tex när Emma flyttade och grannarna undrade vad vi gjorde så sa jag att det var min dotter som vi hjälpte. Svårt att förklara annars.


Ja tillbaka till ämnet på måndag kommer en ny kille på besök. Det pirrar alltid lite extra i magen när man vet att någon skall komma. Kommer han att gilla oss och våran tändsticksask till hus.

Sista tjejen vi hade här bestämde sig för att prova att oss men efter en vecka ville hon inte vara kvar. Så nu är man extra orolig att det inte ska funka. Vi far alltid runt och städar och gör det fint innan dom ska komma på besök egentligen är det falsk marknadsföring. För här är det ju aldrig städat men det brukar jag berätta. - Se dig omkring, brukar jag säga för det är bara i dag det ser ut såhär!

Killen som kommer är en fotbolls kille han spelar visst i Qviding är duktig på det han gör. Han passar antagligen ganska bra in i vår tokiga aktiva familj där alla alltid gör något. Fotboll innebandy hästar ja alltid är det något som händer.

Ja nu måste jag lämna datorn för att ta tag i städningen, tar ju några timmar att få ordning på vargkulan.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar