lördag 29 augusti 2009

Vart tog den sanna glädjen vägen?

Kom just från Allum, köpte ett par nya fotbolls handskar till Daniel. En ryggsäck till Patrik och några t-shirtar till Mikael. Tråkigt nog vet jag aldrig om killarna är nöjda med det dom får.. visst får man ett tack och ja den var okej kommentar men e det ok. Minns min egen glädje när vi fick något nytt. Man var nästan i extas nu är det så självklart att man ska få saker.

Tycker synd om alla de som nu blivit arbetslösa som inte längre kan ge sina barn det dom är vana vid. Hur lång tid tar det att av programera dom med dagens självklarhet att man alltid får det man vill ha.

Ja jag kan inte säga något ger nog barnen mer än vad dom är värda. Men man älskar ju dom så. Man vill dom ju bara väl. Men gör jag dom en tjänst eller en otjänst det lär vi inte få veta förens senare.
Men det är inte bara mitt fel samhället är annorlunda i dag även om det inte var 100 år sedan jag var barn men i dag känns det så........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar