lördag 16 januari 2010

Tystnaden

Sitter hemma i lugnet alla är ute på äventyr..bara jag i nuet. Det är skönt kan jag lova. Inga måsten bara jag och tystnaden...va! tystnad hade säkert någon sagt. Spelar tracks listan på spotify för fulla muggar samtidigt som jag sitter vid datorn. Men det är jag som bestämmer ingen tv i bakrunden inga skrikiga 11 åriga pojkar och inga dagbarn som vill ha uppmärksamhet, bara jag och min tystnad.

Ute är det lugnt, tyst där trivs jag bra. tystnaden är skön. Men lika hemsk kan tystnaden vara när inte telefonen ringer. Man tittar undrar om det är något fel
har den lagt av är batterierna tomma. Inga pip inga ringningar man är helt ensam utlämnad. Då vill man ha en skrikig signal som stör tystnaden.
Ja tystnad är en definitions fråga precis som med allt annat tystnad för mig kan vara något annat för en annan person.

Jag trivs med min tystnad bara den är i lagom mängd, på mitt sätt. Nu ska jag ta och ringa någon för att störa deras tystnad! Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar