lördag 6 augusti 2011

Att ge kan också vara lycka!

När hundens huvud ligger på sängkanten och det piper som ur en pipleksak i hennes näsa är det dags att stiga upp och ta ut hundarna på en kissrunda. Mot mig på ängen strömmar alla färger och prakten av sensommarens blommor. För mig är det lycka att åter igen känna doften av blommor och se deras skönhet. För ett år sedan såg jag inte något alls då depression höll mig fången i sitt mörker och som i en glasburk utan öppning satt jag helt förlamad. Men idag är det annorlunda idag lever jag igen. Jag och min ADBH lever i ett idag är vi mer överrens, idag är det jag som har kontrollen, eller oftast i alla fall.

Jag är idag mer lycklig än jag varit på många år, jag är tacksam för det som livet erbjuder mig och det jag får uppleva jag är tacksam för att min man stannade hos mig och att vi hittat tillbaka till en kärlek som idag är starkare än var den någonsin varit. Jag är helt enkelt tacksam att jag inte gjorde slut på livet som är så fantastiskt som jag då inte kunde förstå men som jag idag värdesätter mer än något annat.

Vad som också gör mig lycklig är de människor som vill, kan och har möjlighet att hjälpa andra gör detta. En status på facebook gjorde mig idag mycket lycklig, en familj där sonen igår fyllde 5 skänker samma belopp som presenternakostade till läkare utangränser och sosbarnbyar. Det är otroligt att ens komma på iden att ge både till sitt barn men även till de som inte har.

Det är både med glädje och sorg jag idag ger mig av på en ny shoppingrunda. I vetskapen att jag kanske kunde gett istället för att köpa. Men det är ju faktiskt så att konsumtion föder arbetstillfällen. Och med glädje i hjärtat ger jag mig idag ut på en shopping runda för att rädda ett jobb inom handels. MEn jag vet att denna julen kommer det finnas presentkort med i julklapps säcken presentkort på välgörenhet så att även de som inte har ska kunna få något till jul. Det känns bra i mitt hjärta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar