söndag 21 november 2010

Att känna kan vara svårt

Känslor styr man inte över, dom bara finns där sorg glädje nervositet osv. Man kan försöka styra dom men dom bara finns där automatiskt. Inget man göra, man kan ju alltid försöka ändra sina tankar, inte gå in i dom sjuka tunga tankarna som gör en rädd och ledsen utan låta tankarna skingras och flyta iväg men det är inte lätt. Samma sak är det med kärlek och hat, inget man lätt kan bestämma över precis. Hur många gånger försökte man låta bli att vara kär när man var yngre när man visst att det var lönlöst att vara kär i killen i 9an när man gick i 7an min inte hjälpte det inte ...det pirrade lika mycket i magen i allafall och man grät på kvällarna för att han inte ville ha en. Knäppt.

När man nu är äldre och har mer erfarenhet hade man ju trott att det skulle bli lättare med kännslorna men inte, ibland känns dom tyngre och svårare. jobbigt som fan. På samma sätt är dom lätta känslorna som glädje så mycket värdefullare.

Försöker fylla på med glädje och lycka men ibland är det svårt. Svårt när tankarna tar över med frågor och funderingar....när man inte får dom svaren man vill ha utan man får gå där och tippa som om golvet vore fyllt av glas. Ja inte är det lätt att leva vare sig man är 14 eller 38. Jag vet bara att jag vill må bra och jag måste få chansen att hitta mig själv igen så snälla hjälp mig prata med mig om hur du känner jag kan inte gissa mig till hur du vill ha det livet är för kort för att sörjas och funderas bort tvivla och undra. Jag älskar att leva och vill göra det bra NU och HÄR. Ingen annanstans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar