tisdag 23 november 2010

dr house


Hjälp sökes av doktor House och det genast. Sjukdommen tär på min kropp och ingen kan egentligen sätta fingret på varför mitt sår inte läker. Ibland kliar det så förbannat att jag bara måste klia tillbaka och då far skorpan av och gör förbannat ont. Andra gånger när jag tror att allt börjar bli bra, varar det och det rinner gägga ur det. Inte luktar man så gott heller när man är en var härd.
Jag önskar jag kunde hitta rätt plåster, hitta rätt örter och sedan få såret att läka.

Konstiga är att jag inte riktigt vet när jag fick det och varför men nu förstår jag dom som har det där gapande såret som bara tär och tär på en som aldrig riktigt läker samman. Det behövs bara så lite så slits det upp igen.
Skulle behöva en gasbinda så stor så den täcker hela kroppen så jag likt en mumie kunde vandra runt på gator och torg men inte hade det varit bra heller för då skulle såret inte få någon luft och då inte heller läka. Ja det är bara att söka vidare efter vad som hänt och varför. För det är väl så dr House arbetar för att hitta botemedlet till sina sjuka patienter. Ja bara att söka vidare efter svaren för jag vill bli av med mitt jobbiga sår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar