torsdag 11 november 2010

hemma!

går här och ser mig omkring. Ser på röran mitt hem som jag älskar så mycket. Soffan som knarrar, sängen vi köpte men madrasserna börjar ta slut. Matslsbordet som var så svårt att få in. Skohyllor som faller sönder under tyngden av alla skor. Köksbordet som börjar bli slitet och hårt åtgånget, lampor tavlor och pynt vi köpt under våra 14år tillsammans. Detta är vårat hem ett hem av kärlek och omtanke ett hem med känslor och styrkor ett hem med svaghet och fel. Men jag älskar det för vad det är, och vad vi gör det till. För att du finns här. För att du fyller det och mitt liv med så mycket mer än vad jag trodde var möjligt. Vi är inte lätta att leva med någon av oss men vi gör ett bra jobb ihop. Ett liv av utmaningar och överraskningar vissa mer trevliga än andra.

Du har visat mig under denna tiden att du finns här för mig i vått och torrt i lycka och olycka det gör mig så trygg och jag kan läka. Utan dig hade jag varit en trasdocka nu är jag din docka som blir starkare för varje dag. Och när du sedan behöver mig finns jag här för dig finns jag här för att ta hand om och stärka dig när du är svag. Vi är inte en vanlig familj, en vanlig familj med vanliga problem vi är oss så mycket mer och jag älskar dig så min bästa vän och älskare utan dig hade mitt hem inte varit ett hem utan ett ställe där jag bott. Nu fyller du alla skrymslen och vrår med dig och mig och vi har något ingen annan har! Älskar dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar