onsdag 2 mars 2011

att prova nytt!

Jag har lärt mig något nytt, att det inte är farligt att prova saker och försöka. Jag har alltid varit rädd att misslyckas därför har jag låtit bli, rädd att få nej om jag frågat så det är bättre att låta bli att fråga. Nu har jag bestämt mig att när man är 38 så är det ingen ide att vara rädd för att få nej och att vara rädd för att misslyckas. Nu måste jag våga. Så nu börjar jag i skolan igen, nu börjar jag läsa igen, misslyckas jag har jag iallafall testat och det är ju bra det.

Jag går på föreläsningar och scandinavium själv, gör inget att man är själv. Träffar man inte trevliga människor på vägen kan man klara en dag för sig själv och det kan nog bara vara nyttigt kan jag tänka.

Jag drar med mig min bästa vän på mycket...han får bara hänga på, nej självklart har han ett eget val i det han gör. Det är kul att göra saker man inte brukar göra. Gå på en föreläsning man inte trodde man skulle gå på, Åka till ett ställe man aldrig tänkt på. Det är utvecklande att göra saker tillsammans så man sedan har något att prata om.

Jag tror att alla erfarenheter och kunskaper är nyttiga att ha med sig på sin livs resa. Det är en underbar glädje i att kunna samtala med olika människor med olika intressen och inte bara fastna i den verklighet man själv lever. Så nu ska jag ut på nätet och leta efter nya intressanta föreläsningar och utbildningar jag och min vän kan gå på, nya resmål och nya idéer att förverkliga......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar