tisdag 3 augusti 2010

lådan


Idag känns det som om jag sitter i en låda...en trång men ganska trygg låda. Utanför rusar livet förbi och jag vågar inte ta mig ut sitter där i lådan och funderar...när man sitter i en låda finns det inte så mycket annat att göra än att fundera. För utrymmet är begränsat och man har verken tid eller plats att göra något annat än att tänka.......


Tankarna kan ibland vara härligt mjuka göra mig varm och skön. Andra gånger är dom hårda obekväma och dom går inte att komma ifrån....Lådan är lika mycket en fristad som ett fängelse. Ni förstår nog inte vad jag menar men det gör jag inte själv heller. Det är som den där kakan man både vill ha kvar men samtidigt äta.....hur korkat är inte det. Gräset är inte grönare.....men visst är det men sedan vissnar det med.


Jag sitter där i lådan och dagarna springer förbi och sista förbrukningsdatumet går ut på mig......men jag sitter kvar. Kommer aldrig bli det jag ville bli, känns det som .....men jag vet ju inte vad det är, så jag kan inte göra något åt det.

Jag är en rädd människa en rädd människa som inte vågar....om jag bara vetat vad det är, som jag ska våga.


Jag sitter i min låda och dagarna går....ibland skriker jag, någon kanske hör mig och säger till mig att jag ska vara tyst för lådan jag har är ju ändå dock ganska skön och jag ska vara nöjd med det jag har . Jag är det men ändå känns den ibland otroligt obekväm och jag får skavsår av kanterna där inne.....


om jag bara blir lite mindre kanske jag får bättre plats tänker jag...får jag kanske rum att ha det så där bra som alla säger att jag har det. Jag kämpar med att bli mindre men det går inte jag blir bara mer obekväm i min kropp tittar ut ur lådan och ser att dom där ute blir mindre och mindre och plötsligt känns min kropp enorm och jag tar upp ännu mer plats i min låda.


Jag hoppas och tror att jag kommer hitta tillbaka till den mysiga känslan i min låda kommer känna att det är här jag vill vara..annars kommer jag att göra många människor illa...särskilt den som hjälpt mig bygga min låda och som vårdar den och mig ömt......Jag tror att hans kärlek kommer hjälpa mig hitta mig själv igen hitta hem till min trygga låda.......

1 kommentar:

  1. Vet precis vad du menar. Sitter oxå i en låda, en trång sådan....

    SvaraRadera