måndag 9 augusti 2010

ledsagaren




Som ett barn ligger jag där ihop rullad


ligger där och väntar,väntar på att leva igen.


När din kropp kryper närmre känner jag dina hjärt slag genom min rygg,


Känner livet i dig, det som jag just nu saknar.




Din hand smeker bort en hårslinga i mitt ansikte


och dina läppar vidrör min nacke.


Jag blir varm och lugnet rör min själ,


hur kan man vilja bort när det är hemma man är trygg.




Du håller mig hårt i din famn


och viskar dom ord jag vill höra


Du vidrör inte bara min kropp


utan även det man inte kan se.




Du ger mig av dig själv och din tid


Du stöter inte bort mig utan fångar mig i din trygghet


Du ger mer än någon kan begära


och du gör det för oss.




Vi ligger där och tiden stannar upp


Stannar i det, där vi vill vara


Önskar hoppas att du orkar en liten bit till


Att du ska stå ut.




Jag vill leva ditt liv


vårt.....


Måste bara ta det steg för steg


Måste bara hitta hem igen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar