fredag 6 augusti 2010

vänner

Vad är en vän...är jag en vän....har jag någon vän? Ja, jag har många. Många vänner som finns där ute som lyssnar och som vill hjälpa till då det behövs.

Ja vad är en vän egentligen? För mig är en vän som står kvar brevid mig även om det blåser storm. Någon som möter mig vid bussen även om det regnar. En vän som alltid tar sig tid och lyssnar om jag behöver prata. Någon som skrattar åt mina tokiga skämt och som ler med mig när jag ler. En vän är den som tar sig en minut fast tiden är knapp och som har mage att säga till då jag gör fel. En vän är någon som både ger mig ros och ris då jag behöver det. Men på rätt sätt så jag förstår....

Jag har flera goda vänner där ute i Sveriges avlånga land som alltid finns där för mig på ett eller annat sätt. Om jag så bara behöver lite "städ hjälp" alltså telefonkompis medans jag städar. Eller för att höra mig prata skit om det mesta. Vännerna där ute kan få mig att skratta när jag gråter.

Jag hoppas att jag är samma vän till dom som dom är till mig för jag älskar dom väldigt mycket även om jag inte alltid säger något. Ni är fantastiska som står ut med mig.

Jag har även en väldigt god vän här hemma som tar hand och ser efter mig när jag har det jobbigt. Som skrattar med mig och som gör mig glad....det viktiga i ett förhållande är bara att vänskapen får inte bli starkare än kärleken och åtrån för risken är att man då förlorar varandra.

Det finns många människor jag älskar väldigt mycket och jag hoppas dom har lite kärlek att ge mig med nu, för jag känner att jag behöver det ..... Tack till alla er som lyssnar på mig och som gör att min dag blir värd att leva. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar