torsdag 5 augusti 2010

Tur att man har skrattet!


Jag skrattar, jag skrattar med....det är tur att mitt skratt ligger så nära tillhands. Det bubblar och finns där inom mig. Ibland känner jag mig sjuk som kan skratta och va glad när jag egentligen är ledsen och arg.......men det är ju jag.........


Gud vad jag kan trassla till saker och ting, trådarna drar och rycker och ju mer jag rycker ju ondare gör det! Men ändå kan jag skratta.........det är skönt att få linda in mig i skrattets bomull det gör att det onda gör mindre ont.


Vet inte vad jag ska göra så jag tror inte jag gör något alls...bara väntar och hoppas att skrattet ska ta bort allt det jobbiga.


Längtar bort men vet inte vart.......längtar hem men vet inte hur......vill vara där jag inte ska men vet inte på vilket sätt.


Så jag sitter nog här och bara är tills det blir som det ska .......hur det nu är..........

1 kommentar:

  1. Jag kan också skratta och le när jag egentligen är arg och ledsen. Men det beror ju såklart på vad det handlar om.
    Det är en bra egenskap, för det betyder att man inte hakar upp sig vid en sak utan kan leva livet trots att vissa delar inte riktigt är till sin belåtenhet. De delarna har sin tid att tas itu med. Precis som att skratt har sin tid.

    SvaraRadera