tisdag 25 maj 2010

Du.........


Jag vaknar brevid dig......tittar på dig och känner värmen krypa genom hela min kropp. Den startar i magen och sprider sig sakta som solen strålar som stiger över horisonten genom hela min kropp. Ditt ansikte börjar bli fårat av livet och ditt hår skiftar i grått. Du ligger där tryggt och lugn likt ett barn som lever helt utan bekymmer. Dina andetag andas lugnt och jag andas med dig. Våra andetag blir ett.


Det är en fantastisk känsla att få vakna varje morgon jämte dig att se dig ligga där och veta att du är min och att du älskar mig utan krav och komplikationer Den dag du sa ja till mig sa du det till hela mig för den jag var och inte för den någon vill att jag ska vara det är en otvingad kärlek starkare än allt annat.


Nu ligger du där som så många mornar före denna, jag kryper nära känner dig och njuter. Du rör på dig mumlar lite och jaga trycker mig ännu närmare. Vill nästan krypa in i dig! Du luktar varm och Du. Den doft jag så mycket älskar just för att det är du.


Där inne i din kropp finns du kvar den 32 åriga killen med glimten i dom bruna ögonen, dom gnistrar än när dom ser på mig. Trots att ålder sätter sina spår blir du bara vackrare. Och den glädjen du hade då ger du mig än även om du är tryggare och mer stabil. Våra ryggsäckar har blivit tyngre och fullare av livet men vi delar bördan lika och behöver någon av oss vila tar den andra över tyngden en stund och ger den andre lite andrum.


Du ligger där brevid mig rullar över och tar in mig i din famn. Tittar mig in i ögonen och säger med kärlek i rösten - du e knäpp. Sov nu.


Jag kryper nära och somnar om........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar