onsdag 4 januari 2012

en underbar vän

Sitter här vid datan och njuter av en bra dag, en av många hoppas jag. Jag har träffat en underbar vän, en av dom som jag haft längst. Tyvärr så träffas vi inte så ofta men när vi gör det är det alltid lika trevligt. Jag träffade henne -91, 20 år sen alltså, och lite till. Hon är gudmor till min son och hon är en av de vänner som känt mig längst. Hon är en tjej som råkat ut för mer än vad man ska behöva vara med om, men ändå vet jag att hon finns där om jag skulle behöva henne. Konstiga vägar har gjort att vi båda idag har var sin häst. En av våra drömmar som vi aldrig pratade om när vi umgicks som intensivast med varandra i 20 års åldern. Men nu har vi våra kusar, och idag var det en av anledningarna att vi träffades.


Tänk att man kan låta timmarna bara rusa iväg genom att bara vara tillsammans och småprata om ditt och datt och i mellan åt ramla ner i dom lite djupare groparna.
Denna goa tjej var nära att jag bara träffade en gång för jag tyckte allt att hon var lite dryg när vi träffades första gången genom mitt ex. Men hon vann i längden och i dag är hon en av de som jag värderar högst. Jag hoppas att hon kommer att sitta där i min soffa och sippa på en kopp kaffe och prata om gamla minnen när vi är pensionärer, och att vi kommer att ha många trevliga möten framför oss.
Hon har fyllt min haltande dag av värme och omtanke och jag kommer att le åt våra minnen tillsammans när jag lägger mig......Tack underbara du för att du finns L<3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar