söndag 8 januari 2012

hästar hästar hästar

Jag åkte i träpå bilen i dag, det är ett konstigt namn på en bil men det är en konstig bil med som när man kör den måste man liksom trä bilen på en, jag det gå inte att förklara om man inte testat den själv.
Med den tog jag mig i allafall till stallet, kryckorna och jag skulle tillbringa en dag i mitt älskade stall, jag hade insläppet 27 hästar som ska in från hagarna som tur hade jag assistans av min goa vän och chaufför.

Först skulle det mockas, att det kan vara så gott att göra ett sådant skit jobb, sedan kika lite på hoppning och tömkörning innan lunch. Att äta på stallet är något speciellt, jag gillar att sitta där i det trånga köket och smaska i mig vad väskan eller påsen har att erbjuda. Bara sitta där och fnittra och äta som småtjejer på ett ridläger. Sedan är det dags för hårt jobb igen. Min krycka och jag haltade fram med några av hästarna medans min  kompisen slet som satan med resten.

När benet och jag inte orkade med blev det att göra i ordning Tyra och sadla henne. Mäster ryttaren och hon provade ett par bett innan dom blev nöjda, sedan bar det av över hindrena som bara den. När jag är där i stallet känner dofterna och hör ljuden känns det i hela kroppen att jag är på rätt ställe, en varm mule en man att stoppa fingrarna i. Gud vilken fantastisk känsla det är att få uppleva detta som så få får uppleva. Åter igen somnar jag med ett leende på mina läppar jag är en kvinna med en rik fritid en fritid som jag själv har valt och jag älskar den. Jag hade varit lycklig utan hästarna men med hästarnas hjälp har jag utvecklats blivit starkare både i själ och kropp. Jag är en kvinna med ett liv utöver det vanliga jag är rik.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar