måndag 20 juli 2009

En trött morgon!

I går kom jag inte åt datorn alls på kvällen om inte killarna satt där gjorde Mikael det. Han blir som jag besatt av det han gör av datorn och nu har han hitta något djävla apspel han spelar. Men visst han har lika stor rätt som jag att sitta här.
Det som är problemet är att det inte finns något stopp på honom. Igår fick jag ropat på honom då var klockan 3.30.

Sen flippade han ur för att Patrik hade råkat stänga ner datorn, han trodde att vi skulle lägga oss och det trodde jag med. Men oj vad fel jag hade. Så igår somnade jag sur och idag vaknade jag sur. Himla trevligt. Men det kommer antagligen snabbt gå över för sådan e jag.
Mikael har ingen spärr på sin sura sida. Han blir så pisse sur för ingenting. Och jag fattar inte nått och inte barnen heller. Han är som dr Jekyll och Mr Hyde.

Hoppas nu inte att min trevliga semester tagit slut för att Mikael ska sura nu när barnen börjar ramla in på gården. Ibland tänker jag att Mikael inte skulle haft några barn. Att han skulle suttit ensam i en lägenhet någonstans som sin bror och berättat roliga vitsar för sina fotbolls killlar. Men det vill jag ju inte. Jag vill ju vara med honom han är mitt allt. Men lika mycket energi som han ger mmig tar han även ifrån mig. Han stryper mitt flöde emellan åt och då är jag så självisk säger han. Ja,ja vi får väl se hur veckan blir är han för jobbig åker vi hem då orkar jag inte med honom. Då är det bättre att vara i stan med kompisarna tycker jag. Vi får väl se än har bara veckan börjat. HAn kanaske överraskar mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar