tisdag 28 juli 2009

Nu har den lilla Råttan åkt!

Jag har alltid haft en speciell relation med djur älskat allt som rör sig förutom spindlar och ormar.
Fick mitt första marsvin när jag fyllt 10 då var jag mogen att ta hand om ett djur själv, sen kom katten Kajsa som hamnade i ladugården igen när dom förstod att hon var hona . Henne tjatade vi till oss. Sen kom fler marsvin, kaniner hamstrar och fiskar. Mamma sa att jag fick skaffa vilka djur jag vill när jag blev vuxen och jag skaffade dom alltid, mamma pisse sur men nu var jag vuxen så vad skulle hon säga!

Första hunden blev ett fjasko en tokig buhund osm vi fick omplacera hos vana hundfolk..idag hade jag fixat henne men inte då. Var för ny på hundar och hade inte tron på mig själv. Nu gillar jag problem hundar.

Första egna katten kom från backa en skabbig hitte katt som fångade mitt hjärta och som vi var tvugna att ha barnspärrar på köks luckorna då hon annars plockade ut porslinet.

Nu har vi Gazza hunden vår drömhund världens bästa, Moses den röda katten jag alltid drömt om och hästen Karola hästen som fyller något i mitt liv jag aldrig fattat innan.

Nu till den lilla Råttan som kom in i vårt liv pga att hennes ägare åkte till Arvika för att festa och lämnade hunden i lägenheten. Sen kom hon med till landet för vi ville ge henne lite hundliv. 1 år och inte rumsren då hon aldrig kommer ut och kissar har alltid fått göra det inne. Fy vilken mysig hund och så lätt att lära nya saker. Men nu ville henes ägare ha tillbaka henne och vi kan inget göra så med tunga steg gick jag tillbaka med henne hoppas av hela mitt hjärta att hon kommer tillbaka på något sätt men jag vet att det nog inte blir så. Ja ja. En hund e kanske bara en hund men....hon var ljuvlig. Vill inte ha någon annan liten hund vill bara ha henne. Blir det inte hon får det vara. Så nu får jag sova hela natten utan att behöva upp och kissa hunden mitt i natten, sova utan att va orolig att jag ska lägga mig på henne. Jag måste lära mig att jag inte kan rädda världen...men jag vill ju så gärna. Nu är skrivar orken slut natti natti hatti fnatti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar