måndag 9 november 2009

Djävulen är en kvinna bara så ni vet!


Tar sakta av mig byxorna, granskar trosorna ingående nu handlar det inte bara om att vara snygg, sömmarna ska sitta på rätt ställe och materialet ska vara rätt. Kroppsnära kläder ska det vara med varma med bra pass form. Lager på lager klär jag mig sakta och omsorgsfullt hur det nu går på 5 min. Slänger en snabb blick på klockan när jag hoppar i dom knähöga stövlarna. Ser ut som en enbent stork som är på väg ut genom altandörren när jag får upp balansen och hoppar vidare i rätt riktning mot ytter dörren.

Armarna stoppas snabbt i i hålorna i västen på väg ner för ytter trappan, jag är framme vid grusvägens slut på bara någon minut.

Fram kör limon kanske i minsta laget men den kör mig dit jag är på väg, på ett tryggt och säkert sätt. Jag har sålt min själ till djävulen och det är dit jag är på väg.


Stegar in dörrren som står öppen för mig hämtar det material jag så välbehöver för att vara på den säkra sidan. Håller armarna tätt mot kroppen för att ingen skall se svettringarna som börjar synas under västen. Pratar och försöker vara oberörd. Vet att jag måste göra ett bra jobb, inte för någon annan utan för min egen självkänslas skull. Allt ligger på mig nu. Blir färdig med förberedelserna, fnissar lätt och stegar ut genom dörren för att gå den korta biten över gården till nästa sida det är där djävulen finns. Denne som jag har sålt min själ till!


Jag värmer upp försöker visa mig från min bästa sida ler skrattar underhåller, djävulen ler inte ser på mig med sina hårda kalla ögon. Håller in armarna mot sidorna precis som man ska nu känns det rätt att dölja ringarna under armarna -Tyst och gör ditt jobb, ryter hinhåle Jag tar fart, siktar mot stjärnorna vill upp. En timmes hårt jobb är över. Klarar mig, överlever, är lyckligare än på länge. Mitt jobb är klart Försöker ta mig ner på marken igen. Smärtan i kroppen är olidlig att bara föra samman benen igen gör ont. Tar mig från lokalen. Smiter in på toaletten. Gråter smärtan från såren när jag kissar gör J---la ont. Valde fel trosor igen. Men jag ler ändå. Limon väntar tar mig hem (ja ja det är en polo) . Jag ler än. Tänk att en hopplektion åter är över. Svettringarna finns kvar men jag är lycklig. Jag överlevde. Klarade det. Kanske till och med längtar lite till nästa hopplektion. Gjorde ett bra jobb. Djävulen i mitten fick mig att lyckas hon är nog en bra ridlärare. Nästa gång ska jag hoppa min egen häst och det känns bra jag är en lycklig tjej med ont i skrutten. Trosorna var inte bra. Får nog köpa nya. Men jag ler även när jag kissar jag fixade det denna gången med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar