tisdag 15 februari 2011

kärlek

att kärlek ska vara så svårt och komplicerat, när det egentligen är det enklaste som finns...bara att älska på. Men inte för mig inte, jag ska tänka, fundera, utvärdera, begrunda, väga för och emot. Se vilken skål som vägen mest och vilken som väger minst fundera över gräsets färg form och smak. Ja inte e det lätt att få kärleken att bara rulla på och vara så där fantastisk som den kan vara. Den kan ju göra lika ont och vara lika slitsam som en förkylning, den kan vara lika smärtsam som en förlossning och vara lika tung som en resväska fylld med sten.
Men den kan vara lika underbar som en förlossning lika vacker som stenarna i din resväska och lika ljuvlig som första dagen då förkylningen är borta.

Men där jag är i min kärlek just nu trampar jag vatten håller mig flytande och älskar, älskar som bara jag kan. Jag trampar simmar, trampar simmar, trampar simmar och det är ganska kraft ansträngande men jag ska fixa det för min kärlek är värt det hoppas jag annars har jag fått träna massor och träning skadar aldrig, man blir bara starkare av det om man äter och vilar rätt har jag läst någonstans och jag tror på det........han är värd allt min kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar