onsdag 23 februari 2011

närhet och omtanke

Att få vara nära en annan människa skulle vara en mänsklig rätt. Att få ligga där naken blottad, tillsammans med någon man tycker om. Känna hunden under fingrarna huden man under åren lärt sig känna så väl. Smaken av salt och sött, doften av den man älskar. Känslan att vara totalt utlämnad men ändå så trygg. Jag njuter av varje sekund jag får uppleva miraklet av att uppslukas av honom. Det är mötet med honom jag får kraften och orken. Beröringen behöver inte vara sexuell men dock sensuell. Kyssen i nacke, handen under hakan, blicken i hans ögon kan få mig att vandra på moln vandra på moln i flera dagar.

Ett sms kan vara mer nära och berörande än en klapp, känslan av att vara älskad är viktigare än att få höra orden. Jag önskar att alla skulle få uppleva känslan av total kärlek, total kärlek om än bara för en kort stund. Tyvärr är det inte så och därför värde sätter jag det jag får uppleva så mycket mer ......för jag vet att jag är lycklig lottad som får och tar det jag behöver och ger och lämnar det som du behöver..omtanke är ordet omtanke är det vi ger varandra. Ett härligt ord.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar