onsdag 2 februari 2011

leende


Ett leende är värt mer än hundra ord....så jag gör något nytt jag ler mot alla jag möter och hoppas att dom ska ta med sig något trevligt hem, minnet av en leende människa kan göra mycket för någon som känner sig lite nere. Visst känns det bra att möta någon som är glad på gatan istället för att trampa på och alla ser sura ut. Visst mår du bättre när din partner ger dig ett leende på morgonen än bara ett par trötta sura ögon.

Visst känns det bättre att gå på en buss där busschauffören tittar på dig och lyser upp när just du kommer på än att h*n bara surt stirrar ut genom rutan. Det är inte svårt att vara lite trevlig mot sin omgivning om vi bara försöker tror jag världen kan bli lite trevligare att leva i. För vad kostar ett leende. Och man kan göra det på alla språk eller?

Ha en go dag där ute för det ska jag ha och det ska bli trevligt att se vem jag möter där ute i verkligheten jag är lycklig som ännu besitter förmågan att le och det gör jag ofta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar