onsdag 2 februari 2011

Usch

Snoret rinner som en öppen kran ur skallen på mig, ja man kan ju undra hur det kan kännas som om snoret är i hjärnan när det inte är där det är. Vart kommer det från egentligen......detta är sjukt, ja och jag är sjuk. Inte lagligt hemma sjuk med 39 i feber utan bara retligt 37.8. Och när andra delar av arbetslaget är sjuka är det bara att bita tag och dra sig fram under dagen mer död än levande.



Plötsligt tar kleneex servetterna över hemmet halstabletterna invaderar bord stolar och lådor. Skallebank tabletterna försvinner när man som bäst behöver dom och timmarna som annars springer i väg slingrar sig som en dagmask i torkan , fram under dagen.

Och visst låter det som om jag är döende och det är jag.....vill sova bara sova en liten liten stund till hade varit så skönt bara en LITEN stund till.



Men nu är det bara att rycka upp sig stoppa en galge i tröjan som håller upp kroppen ladda men papper i alla fickor, stoppa kroppen full med paracetamol och köra dagen är slut antagligen snabbare än jag kan förstå, och då ska jag gosa mig på soffann mellan host attackerna och snorbaden....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar