fredag 4 februari 2011

kobra

Vaknade brevid en Kobra i dag...den bara högg. Ilsket och våldsamt. Och det bara för att jag råkat nysa vederbörande i ansiktet. Inte lätt att styra över sina kroppsliga automatiker när man vaknar och behöver nysa i samma sekund. Men jag förstår att han sedan fortsatte sitt ilskna huggande långt efter att jag lämnat honom och hans säng ifred. Modifast uttalas det och kan tära på vilken människa som helst, jag vet har slitit i 5 veckor med helvetet så fråga mig om humörsvängningar och tålamods saknad.

Men idag kunde ingen förstöra för mig, inte ens en giftig kobra i sängen på morgonen. För i natt har jag sovit.....känns som om jag delat säng med änglarna 9 timma av full och utvilande sömn med bara ett mindre uppehåll för att tömma en lite, allt för full blåsa runt tre. Så att känna att man inte behöver sova längre var en ovanlig ,men oj så trevlig känsla denna fredag morgon.

Tog mig upp för att mata katter och kissa hundar. Mötte där på vägen en trevlig vän att dela några ord med för att sedan ta mig hem och sätta igång att röja lite och nu när jag sitter här har hemmet fått en upprustning och mitt sinne känns så gott. Idag pirrar det i kroppen kan det vara våren som är på antågande eller är det kärleken eller är det livsglädjen som återvänder.....och för er som är intresserade smsa Kobran ett fint ursäkta humöret ,och med ens var han min pandabjörn igen......ska bli gott att få hem honom i efter middag och då ska jag bjuda honom på räkor som ett avbrott i den tråkiga modifast dieten och det gillar han min panda björn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar