söndag 25 oktober 2009

Regnbågensfärger


Har just avslutat ett möte med många, med många människor, med många känslor och med många tankar. Vi utvecklas i mötet med människor. Det är orden, känslorna och platserna vi möter som gör att vi blir dom vi är. Utan alla er jag mött i mitt liv, hade det inte varit denna Anna som nu sitter vid datorn, som suttit här.

Jag upplever det ni berättar, lever i de känslor ni känner. Gråter dom tårar ni fäller. Jag blir ett med er en kort stund i mötet. Jag säger inte att jag älskar er alla, att era tankar är mina, men jag tar emot, silar, sorterar och sparar det jag behöver för att bli stark. Men det jag inte har sparat har ändå påverkat mig, har skrapat på min yta så den har förändrats. Ni alla hjälper mig att formas, formas till den äldre visare och tryggare person jag är. Fötterna står lite stadigare i marken . Även om ni inte kan se det så känner jag det. Jag känner ett lugn som är skönt att känna.

Jag är tacksam för alla människor jag har runt mig en tacksamhet som är svår att förklara med ord. Utan att genom vara den jag är så får ni ändå del av den tanken och känslan. Ta vara på era möten, lär er något av varje människa ni möter spara på ord tankar och känslor och fyll eran palett När livet närmar sig sitt slut skall ni måla en regnbåge i alla världens färger och förhoppningsvis ska ni finna skatten vi regnbågens slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar