tisdag 20 oktober 2009

Ute på djupt vattten


Simmar uppströms, vattnet är kallt. Känner snart inte min kropp längre. Hör ett ljud som överröstar vattnets forsande. Lyssnar och försöker finna ut vem som gör detta ljud. Det är jag! Det är jag som hackar mina tänder så att alla andra ljud överröstas. Måste koncentrera mig på att simma nu. Det handlar om över levnad, att överleva kylan djupet och strömmen som kan dra mig med. Land finns där framför mig, det är bara att simma på....ska jag ge upp, men det gör jag inte nu inte sen aldrig...jag är en fighter, en fighter som tar nya tag nya kraftfulla simtag som tar mig framåt. Framåt i strömmen, framåt i vattnet, framåt i livet. Livet som forsar kyler och ibland drar mig bakåt..Men med min kraft, tron och längtan tar mig fram, fram mot land, värmen. Ibland hamnar man i vattnet, ibland står man på torra land och är inte nöjd med det. Men nu är jag nöjd bara det är torrt runt mig, om mina tänder slutar hacka och jag slipper värken i min trötta kropp. Det lilla gör mig lycklig i dag och det stora gör mig överväldigad. Simma lugnt där ute och se till att flytvästarna är väl knäppta och på. God natt

2 kommentarer:

  1. En fin text av en fin tjej:) Kram

    SvaraRadera
  2. Just nu simmar jag för fullt. Usch vad jag fryser....

    SvaraRadera