onsdag 14 oktober 2009

Vad har jag igentligen?


Sitter här och funderar över mig själv och vad jag har. Var på en föreläsning förra veckan när det gäller ADHD. 3 modiga tjejer pratade om sin ADHD och jag började tvivla. Är det så kanske att jag inte har någon ADHD men något är det ju. Jag kommer aldrig ta mig för att göra en utredning det tar för mycket tid och kraft. Den kan jag behöva till något annat.

Men visst hade jag åtta av tio på de tester dom gjorde på Patrik både när det gäller impulsiviteten och koncentrationen nått konstigt är det ju. Men jag har alltid haft strategier och sätt att hålla ordning på mig själv och min vardag.


Barnomsorgen är grym att jobba i med sina dagliga rutiner allting på samma tider. Det behöver jag. Handlar alltid i samma butik annars vet man inte vad man kan komma hem med. Gör ungefär samma saker på morgonen, går jag utanför ramarna blir inget gjort i huvudtaget. Går alltid till bussen vid samma tid annars mår jag pest alltså så åker jag bara med bussarna som går 10 i och aldrig någon annan tid. Helst cyklar jag men då är jag totalt livsfarlig, väldigt mycket att ha koll på och att utföra samtidigt men jag är 37 år och har överlevt hittills så jag ska nog klara det ett tag till.


JA inte vet jag vad min diagnos hade blivit men jag har ju gett mig själv diagnosen ADBH. Vissa dagar klämmer den mer än andra men i det hela klarar jag mig ganska bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar