lördag 19 juni 2010

Ditt gråa hår!


Vi sitter brevid varandra i bilen...solen lyser in genom rutan och den ramar in dig som ett fotografi. Ditt gråa hår påminner mig och tiden som går och det visar på mognad och visdom.

Jag lutar mot mig och du luktar varmt och DU....doften gör mig trygg och det känns skönt att luta huvudet mot dig. Min hand leker sig uppför din nacke som så många gånger förr och den fingrar vant i ditt hår. Det kittlar lätt när håret far mellan mina fingrar. De lätta beröringarna vi ger varandra ger så mycket kärlek och känsla.


Länge sitter vi och är tysta ser oss omkring, vi behöver inget säga vi kan vara tysta tillsammans. Det är ingen tung tråkig tystnad det är en trygg skön tystnad jag faller in i en trygg sömn medans du kör bilen, jag känner mig säker och kan sova gott medans du låter milen försvinna bakom oss. När jag vaknar till vaknar jag till ditt leende.


Din hand smeker mitt lår som så många gånger förr, det är både kärlek och lite erotik i smekningen och vi fnissar tillsammans. Plötsligt diskuterar vi något som vi hört om på radio, våra åsikter är liknande men inte samma för då hade det inte blivit någon diskussion.


Det är just så här vårt förhållande är och vår resa genom livet trygghet, romantik, erotik, kärlek, humor och massor av trevliga samtal och diskussioner. Jag har många kompisar några få goda vänner och DIG du är mitt allt här nu och i evigheten. Likt Viktoria och Daniel har vi sagt ja till varandra och det var på allvar när vi sa att vi skulle leva till slutet tillsammans och att vi skulle vårda vårt förhållande. På samma sätt som för vårt nya kungliga par, kommer det inte alltid vara lätt och visst har vi fått kämpa ibland men varje gång flätas våra liv tätare tillsammans.


När du trampar ner foten på gasen i vår nya bil ser jag fram emot resan med dig inte bara mot Göteborg utan även genom livet. JAG ÄLSKAR DIG och kommer säga JA JA JA till dig och livet många gånger om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar