torsdag 3 juni 2010

minnen från tiden som är nu!


Tur att det inte är lukt dator än för ni hade nog rynkat på näsan när ni känt doften av mig och mina kläder. Doften som omger mig är för min familj och mig vardag och jag tänker inte längre på om jag luktar eller inte.....Men luktar det gör jag. Hemma är inte odören lika tilltalande har jag förstått som den är i stallet. Jag kommer från terminens sista lektion solens strålar värmde oss den sista stunden på dagen då vi avslutade terminen med lite fika i solen.

Vi är en brokig skara människor som möts där bland häst skit och sadeltvål. Vi kämpar och svettas skrattar och gråter tillsammans några timmar i veckan.......några gör det några timmar andra färre.


Vi har ett gemensamt intresse men våra mål är inte dom samma. Vissa vill till eliten och drömmer om en tid i rampljuset på dom stora banorna, andra vill njuta av doften och känslan av att bara skumpa runt där i sadeln. Men det vi har gemensamt är att vi gillar hästar och att vi gillar Storås.


I solen sitter vi nu och skrattar tillsammans, vi delger varandra minnen ur livet inte allt är relaterat till hästar. Vi busar och driver med varandra vi njuter av solens strålar som värmer oss denna kvällen och när skuggan kommer krypande runt oss och kylan med den förstår vi att det är dags att börja dra oss hemåt.

Vi hänger oss kvar några få minuter för att njuta hela stunden ut, vill vara kvar vill inte att den mysiga känslan ska försvinna.


Tar mig in i stallet gör min häst klar för natten.......med gemensamma steg går vi tillsammans ner till hagen, både jag och Freja passar på att dra på stegen för att njuta lite till.

Jag har det bra som har en häst och ett underbart ställa att åk till och när vi sätter oss i bilen i kväll är jag glad över att vara delaktig......delaktig i alla dessa underbra människors liv. I morgon ska jag antagligen hit igen men det dröjer till hösten innan jag träffar vissa av dessa goa människor.


Jag gör min familj delaktiga i mitt liv när jag kommer hem. Dom får ju njuta av mina härliga dofter när jag kommer hem och mitt strålande lyckliga ansikte...............Jag är en lycklig människa.......Jag har ett fantastiskt liv...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar