måndag 7 juni 2010

Dörrar

Dom kan smälla, dom kan knarra dom kan klämma dom kan stängas. Dörrarna vi går igenom i livet är många, många olika färger och slag. Olika handtag och lås. Vart dom leder vet vi inte det kan vara till ditt hem eller till en vän det kan vara till en instution eller till en skola.

Varje dag utvecklas vi genom att öppna och stänga dörrar , vissa dörrar är fysiskt tunga andra har en psykisk tunga. Att gå genom en dörr öppning kan förändra ditt liv.

Att känna mitt hems dörrhandtag i handen ger mig ro och trygghet, att slita upp dörren på gymet ger mig styrka, för gud vad tung den är. Dörren till polisstationen är mindre trevlig att gå igenom och de låsta dörrarna på skänningen anstalten var skrämmande att gå igenom när vi var där på besök. Men både skräck och glädje gick jag genom dörren till BB där mina barn föddes och med samma skräck och glädje gick jag ut igenom den.

Att stänga dörrar bakom sig är viktigt tror jag att låta det som varit vara, man kan inte ändra det som varit man kan bara lära sig av livet och sina val. Med nyckel knippan runt halsen går jag ut genom dörren för att dra till gymet. Jag vet att det finns massor av dörrar där ute som väntar på mig med både glada och sorgliga överraskningar det kan jag inte göra något åt jag kan bara leva.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar