torsdag 3 juni 2010

tiden går inte att renovera


Klockans tickande gör mig medveten om att tiden går........i ett sakta mak framåt vidare som livets puls samma takt varje dag varje sek varje minut. Vi lever och sliter på våra kropppar varje dag, det finns dom som bygger upp och vårdar men trots detta, slits vi varje dag likt en bil som kör några mil varje dag trots service och oljebyte blir mil antalet mer och mer. Det går att fuska, går att ändra precis som dom gör med dom tyska import bilarna som får mätarställningen ändrad förarsätet utbytt och lackskadorna lagade. Men motorn och karossen är lika gammal som tillverknings datumet informerar oss om.


Med hjälp av kniv och sprutor kan vi strama upp rätta till och fylla ut för att våra linjer inte ska vara så avslöjande, jag har full förståelse för alla dom som gör det jag förstår deras sorg över att tiden går och att dom inte känner sig så gamla som kroppen vill avslöja. Falsk marknadsföring kan någon tänka men det bryr jag mig inte om där jag sitter medans klockan tickar på väggen.


Min själ och mitt sinne känns som 25 men min kropp som hundra vissa dagar, visst är det så att ja inte alltid gillar det jag ser på morgonen och önskade ibland att jag kunde göra något åt det. Men detkommer jag självklart inte att göra. Men jag känner samma sorg som många gör varje dag. Många kan tänka att du är väl inte så gammal så det är något problem tänk på oss som är 60 +. Men min ålders sorg kan ingen ta ifrån mig. Jag vårdar min kropp väl jag är lagom mycket i solen smörjer min hud, äter nyttigt och rör på mig dagligen, trots detta tickar klockan på väggen och min kropps slits vad jag än gör.


Morgonen går mot dag och jag är ännu en stund äldre där jag sitter och fingrar på min dator, jag njuter av livet där jag är just nu trots kropp slitage och nya rynkor visst är det en sorg men det är också en trygghet och lugn att bli äldre och mer erfaren och jag tänker att jag allt är en klokare människa där jag sitter och knappar på min dator medans sekund visaren sakta flyttar sig framåt som den gjort i så många hundra år.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar